top of page
2148635119.jpg

Juridisk informasjon og personvern

Disse vilkårene gjelder for bruk av tjenester levert av Legesnakk (org.nr. 935981182). Ved bestilling av konsultasjon samtykker du til innholdet i disse vilkårene.

Om tjenesten
Legesnakk tilbyr digitale konsultasjoner med hjertespesialist. Via vår nettside og gjennom PasientSky kan du bestille:

  • Vurdering av symptomer

  • Second opinion

  • Analyse av EKG-data, inkludert:

  • Opptak fra egne digitale målere (f.eks. pulsklokker, tommel-EKG)

  • EKG eller 24t EKG fra fastlege eller annen klinikk

Dette tilbys ikke (listen er ikke uttømmende)

  • Sykmeldinger

  • Attest og bekreftelse for dokumentasjon til diverse formål, inkl. forsikringsselskaper osv.

  • Resept på andre medikamenter enn hjertemedisiner

All kommunikasjon skjer via PasientSky, som håndterer pålogging, journalføring og sikker dialog.

❗Tjenesten er ikke ment for akutt helsehjelp. Ved akutte symptomer må du ringe 113.

Behandlingstid og tilgjengelighet
Tilgjengelige timer vil bli lagt ut fortløpende og man kan bestille time via pasientsky. Vi tilstreber å tilby korte ventetider. De flest timer vil bli lagt ut på kveldstid, evt. helg. Av og til vil det være noen timer også på dagtid. Gjeldene oversikt finnes på pasientsky.

Faglig ansvar og kvalitet

Konsultasjoner gjennomføres av spesialist i kardiologi, i tråd med gjeldende faglige retningslinjer. Vurderinger og anbefalinger bygger på nasjonale og internasjonale standarder innen hjertebehandling.

Angrerett/avbestilling

  • Konsultasjoner kan endres eller avbestilles opptil 24 timer før avtalen.

  • For sen avbestilling eller manglende oppmøte belastes i sin helhet.

Når helsepersonell har startet arbeidet med din henvendelse og evt. dokumenter og journal er lastet opp– – gjelder ikke angrerett, jf. Angrerettloven § 22 bokstav c og n.

Klage og tilbakemelding
Dersom du mener at du har blitt feil eller urimelig behandlet, ber vi om at du kontakter oss først. Vi vil håndtere klagen så raskt som mulig og rette opp eventuelle feil. Du kan også finne informasjon om klageadgang på offentlige helseinstanser via:


www.helsenorge.no/rettigheter/klageordninger

Tvisteløsning
Avtaler inngått med Legesnakk er regulert av norsk lov. Uenigheter som ikke løses i dialog, skal behandles av ordinære domstoler i Norge.

Personvern og datasikkerhet
Legesnakk tar personvern på alvor. All behandling av personopplysninger skjer i samsvar med:

 

  • Personopplysningsloven

  • Pasientjournalloven

  • Kravene i Norsk helsenett og Norm for informasjonssikkerhet i helsesektoren

Hvem behandler dine data?

  • PasientSky brukes som journalsystem og for kommunikasjon

  • BankID brukes for sikker identifisering

All betaling og oppgjør skjer via PasientSky.

Tilgang og innsyn Du har alltid rett til:

  • Innsyn i hvilke opplysninger vi har registrert om deg

  • Å få rettet eventuelle feil i journalen

Dette gjøres via kontakt med Legesnakk på info@legenakk.no. Ønsker du at andre (f.eks. verge, ektefelle eller barn) skal ha tilgang, må dette oppgis eksplisitt.

Informasjonskapsler (cookies)
Nettsiden vår bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen og samle anonymisert statistikk.

Henvendelser og spørsmål
Spørsmål om personvern, journal eller innsyn kan rettes til:
info@legesnakk.no

Endringer i vilkår
Legesnakk forbeholder seg retten til å oppdatere disse vilkårene. Ved vesentlige endringer gis varsel minimum én måned i forveien. Mindre endringer kan gjennomføres uten forhåndsvarsel.

Dersom tjenesten legges ned, vil dette varsles minst tre måneder i forkant med informasjon om prosess og hva det innebærer for deg som bruker.

Mer informasjon
For ytterligere informasjon om regelverk for personvern og helseopplysninger:


www.datatilsynet.no

www.pasientsky.no/personvern

bottom of page